Hoe grijp je het momentum van succes?

SMARTCUTS van Shane Snow

09 OKTOBER 2014, AMSTERDAM
Samenvatting
Ondernemer en journalist Shane Snow (WIRED, FAST COMPANY, THE NEW YORKER, en medeoprichter van Contently) onderzoekt in dit boek de carrières van mensen en bedrijven die ongelooflijke dingen in onwaarschijnlijk korte tijd doen. Hoe gaan sommige start-ups in no time van niks naar miljoenenomzetten? Hoe konden Alexander de Grote, YouTube-sensatie Michelle Phan en TONIGHT SHOW-presentator Jimmy Fallon naar de top klimmen in minder tijd dan het de meesten van ons kost om promotie te maken? Wat hebben snelgroeiende bedrijven en mensen die out of the blue succesvol zijn gemeen dat ze de gebaande paden weten te omzeilen?

Hun geheim? Ze opereren als computerhackers. Ze bezitten het vermogen om patronen of gebruiken om te denken en regels te breken die geen regels zijn. Dit zijn geen shortcuts, oftewel kortzichtig de weg afsnijden, maar smartcuts, tijdrovende inspanningen die weinig opleveren elimineren en voorrang geven aan ‘momentum’: de juiste man of vrouw op het juiste moment.

In Smartcuts veegt Shane Snow de vloer aan met de gebruikelijke kennis over succes. Hij laat ons zien waarom bedrijfsprotocollen vooruitgang tegenhouden, waarom kinderen de tafels van vermenigvuldiging niet zouden moeten leren, en hoe het – paradoxaal genoeg – makkelijker is om een groot bedrijf op te zetten dan een kleine onderneming. Van SpaceX tot de Cubaanse revolutie en van Ferrari tot Skrillex, Smartcuts is een verhalend avontuur dat laat zien hoe nieuwe iconen en innovators het onmogelijke mogelijk maken door slimmer te werken – en hoe wij dat ook zouden kunnen leren.


Titel: Smartcuts | Auteur: Shane Snow 
Prijs: € 19,95 | ɪsʙɴ: 978 94 005 0411 0 | Verschijnt: november 2014
Ook leverbaar als e-book Prijs: € 13,99 | ISBN: 978 90 449 7162 0

Citaten
"‘We're over the moon about this one! Het is lang geleden dat we zo’n gepassioneerd en opwindend voorstel voor een businessboek hebben gelezen. De digitale revolutie is een fantastische tijd om te denken als een ondernemer en oude businessmodellen te vervangen door nieuwe. Maar, in tegenstelling tot eerdere revoluties, is deze revolutie sneller en groter dan ooit tevoren. De auteur zelf is de beste marketingmachine voor zijn boek: zelfs een oldtimer als ik put inspiratie uit alle mogelijkheden die hij ons voorlegt." Brenda Segel, vice-president HarperCollins Publishers
Afbeeldingen
Video's
Contactpersonen
Download PDF
Download PDF
Over Lev.

Lev. is het non-fictiefonds van A.W. Bruna met boeken die mensen informeren, inspireren en motiveren. Bij Lev. verschijnen boeken van auteurs zoals Brené Brown, Berthold Gunster en Marie Kondo.

Klik hier voor de laatste brochures.

berichten