Growth hacking: dé methode achter het succes van de toonaangevendste bedrijven!

22 MAART 2017, AMSTERDAM
Samenvatting
In alle bedrijfstakken hebben we te maken met consumenten die grilliger zijn dan ooit en concurrenten die als paddenstoelen uit de grond schieten. Om een veranderende markt te overleven is meegroeien cruciaal. Pioniers Sean Ellis en Morgan Brown ontwikkelde daarom Growth Hacking, dé methode die alle toonaangevende bedrijven nu gebruiken om hun groei te versnellen. Op 25 juli verschijnt het handboek HACKING GROWTH, onmisbaar voor alle teams en organisaties die op zoek zijn naar consistente, herhaalbare, kosteneffectieve en datagedreven resultaten.

Het is moeilijk voor te stellen, maar ooit was Airbnb het best bewaarde geheim van reishackers en couchsurfers; LinkedIn het exclusieve domein voor topmanagers en recruiters; Facebook het zielige stiefbroertje van Myspace; en Uber een armlastige start-up die geen enkele kans had tegen machtige taxibedrijven.

Hoe is het deze bedrijven gelukt om uit te groeien tot de powerhouses die ze nu zijn? In tegenstelling tot wat gedacht wordt, is hun wereldwijde populariteit niet ontstaan door simpelweg een goed product te maken en daarna duimen of het aanslaat. Aan hun buitengewone groei ligt een zorgvuldig geïmplementeerde methodologie ten grondslag, Growth Hacking. En het wordt niet alleen toegepast door hippe startups, ook bedrijven als IBM, Walmart en Microsoft doen het, net als miljoenen ondernemers, marketeers en managers die onderdeel uitmaken van de community GrowthHackers.com.

Hacking Growth is het definitieve boek door de grondleggers van Growth Hacking, Sean Ellis en Morgan Brown. Ellis is CEO en medeoprichter van GrowthHackers.com, de vooraanstaande online community voor growth hackers met 1,8 miljoen gebruikers wereldwijd. Sean bedacht de term ‘growth hacker’ in 2010. Hij spreekt regelmatig voor start-ups en multinationals. Brown werkte als marketeer bij start-ups en startte GrowthHackers.com met Sean. Beiden spreken regelmatig op grote conferenties als SXSW, TechWeek en HubSpot.

Hacking Growth verschijnt op 25 juli 2017.

Titel: Hacking Growth | Auteur: Sean Ellis en Morgan Brown | Omvang: ca. 240 pag. | Prijs: € 24,99 | ɪsʙɴ: 978-94-005-0898-9 | Verschijnt: 25 juli 2017 | Ook leverbaar als e-book | Prijs: € 13,99 | ɪsʙɴ: 978-90-449-7646-5

NB: graag bij gebruik van de auteursfoto's voor de copyright fotografe Erika Brown vermelden.

Citaten
"HACKING GROWTH leert je te denken als de marketeer van morgen." Josh Elman, Greylock Partners
"Ellis en Brown, de pioniers achter growth hacking, laten zien hoe je de traditionele barrières kunt doorbreken en krachtige data-analyse, technische know-how en marketingvaardigheden kunt samenbrengen om snel nieuwe manieren van groei te ontwikkelen en testen." Nir Eyal, auteur van HOOKED
Over Lev.

Lev. is het non-fictiefonds van A.W. Bruna met boeken die mensen informeren, inspireren en motiveren. Bij Lev. verschijnen boeken van auteurs zoals Brené Brown, Berthold Gunster en Marie Kondo.

Klik hier voor de laatste brochures.